Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis


Positiivse näitena toon saidi kaup24.ee. Tänaseks on see sait üks suurimaid veebipoode Eestis. Minu arvates on see tänapäeval kõige mugavam veebipood. Tõhusus on selle saidi üks peamisi eeliseid. Tänu lihtsale disainile saab kasutaja saidil kiiresti navigeerida ja vajalikke toiminguid teha. Teine oluline eelis on õppimise lihtsus. Sait on täiesti vaba erinevatest hüpikakendest, bännerreklaamidest ega videotest. See võimaldab uuel kasutajal saidil hõlpsalt navigeerida ja põhitoiminguid teha. Samuti on see veebipood hästi struktureeritud. Juhuslik külastaja leiab vahelehtede süsteemi kaudu hõlpsasti teavet teda huvitava teema kohta. Potentsiaalne kasutaja ei pea pikka aega mõistma leheküljelt lehele ülemineku keerulist süsteemi. Samuti on saidil läbimõeldud külastajaga suhtlemise süsteem. Kontaktid saidi konsultantidega suhtlemiseks on alati teie silme ees. Abi saamiseks on mitu võimalust: võtke ühendust e-posti, telefoninumbri või veebikonsultandi kaudu. Tahan kohe märkida, et ma pole kunagi konsultandilt abi palunud, seega ei hakka ma nende töö kvaliteeti hindama. 

Toon negatiivse näitena Delphi veebilehe. See sait on lihtsalt kohutav. Saidile ilmuvad pidevalt reklaamidega hüpikbännerid, mis on väga tüütu. Selle saidi kujundus on lohakas. Saidi plokid jooksevad mõnikord üksteisest üle või neid ei kuvata üldse, mis viitab kehtetule koodile. Mõnikord ületab allalaadimiskiirus 3-4 sekundit, tõenäoliselt on selle põhjuseks liiga rasked pildid. Lehel olevad fondid on mõnikord liiga suured või liiga väikesed, mis muudab saidil navigeerimise oluliselt keerulisemaks.



Комментарии

Популярные сообщения