Kas proff või lihtsalt käsitöölik?


(proforientator.ru, 2021)


Kummalisel kombel on täna see küsimus üsna asjakohane. Täna ajavad paljud inimesed segadusse proffiste ja käsitöölisi. Mulle tundub, et täna poleks sellist küsimust ja segadust, kui meil oleks need mõisted selgelt määratletud. Neid määratlusi aga ei eksisteeri. Õigem oleks öelda, et määratlus ise on olemas, kuid see on väga ebamäärane. Minu arvates on mitmeid omadusi, mis eristavad proffi käsitöölisest.

Esimene ja kõige olulisem omadus, mis eristab professionaali, on enesekindlus. Professionaal on reeglina nii enesekindel, et siseneb lihtsalt olukorda ja töötab automaatselt. Miks? Sest professionaal usaldab ise endale täielikult. Ta mõistab, et suudab üsna raske ülesande iseseisvalt ilma suurema pingutuseta täita. Miks? Sest ta on professionaal.

Teine omadus, minu arvates, pole vähem oluline kui eelmine, on valmisolek pidevalt midagi uut õppida.Pidev millegi uue õppimine hoiab professionaali kogu aeg vormis ja võimaldab tal olla paindlik. Samal ajal võimaldab lõputu õppimise käigus saadud suur teadmiste maht tal kiiremini toime tulla ka kõige raskemate ülesannetega.

Ja kolmas ja neljas omadus on ettevaatlikkus ja enesekriitika. Sokrates ütles: "Ma tean ainult, et ma ei tea midagi". Tavalised käsitöölised ja algajad, olles saavutanud teatava edu, veenavad end, et nad suudavad kõike ja saavad alati edu, et nad on tublid kõigis ülesannetes ja suundades, või usuvad, et nad teavad oma käsitööst juba kõike. Spetsialistid mõistavad, et nende teadmised ja pädevus on piiratud, kuid nad on selles infoväljas tugevad.

Комментарии

Популярные сообщения