Üks tarkvara arendus ja ärimudelit

 1. Waterfall


Waterfall on klassikaline tarkvaraarenduse mudel. Selles mudelis jätkab iga arendusetapp eelmist. Selle mudeli eripära on see, et kui me tahame näiteks minna järgmisse etappi, peame praeguse täielikult lõpetama. Näiteks ei saa minna Designi enne, kui oleme Requirments lõpetanud. Kose mudel on üsna lihtne ja arusaadav, kuid see on juba veidi vananenud ega ole nii praktiline kui vanasti. See on tingitud asjaolust, et meil on praegu dünaamiliselt arenevate ja muutuvate nõuete ajastu. Ja seetõttu võib selline struktureeritud protsess muutuda eelistest, mida see süsteem varem andis, mõneks puuduseks. 

Kose mudeli plusside hulka kuulub iga etapi täielik dokumentatsioon. See tähendab, et selged nõuded on meile alati kättesaadavad. Samuti saame alati planeerida aja ja kulud. Tellijatele on meie protsessid väga läbipaistvad. Sest ta teab täpselt, mis hetkel see või teine ​​etapp käivitatakse, kui palju aega selle rakendamisele kulub, ja saab ta seda hõlpsalt jälgida. Selle mudeli puudused hõlmavad järgmist. Esiteks tuleb enne projekti alustamist kinnitada kogu süsteeminõuete ulatus. Kuna me ei saa naasta esimesse etappi ja peame kogu oma töö uuesti tegema. Ja ka sel juhul kulub rohkem ressursse tekkinud lisanõuetele.

Antud tarkvaraarenduse mudelit kasutatakse selgelt määratletud nõuetega projektides, mille puhul ei ole neid ette nähtud arendusprotsessi käigus muuta. Tavaliselt on need mingid riigiasutused või mingi panga struktuurid. Seda mudelit kasutatakse ka projekti ülekandmiseks ühelt platvormilt teisele. Sel juhul jäävad nõuded samaks ja muutub ainult teatud süsteemikeskkond. Näiteks oleks mõne rakenduse port IOS-ist Androidi. Seda mudelit kasutatakse ka siis, kui arendajafirma ei pea testimist läbi viima.

Waterfalli mudelit kasutatati selliste ettevõtete rakenduste arendamiseks nagu Customer Relationship Management (CRM) systems, Human Resource Management Systems (HRMS), Supply Chain Management Systems, Inventory Management Systems. 


2. Traditsiooniline omandvara (Steam) 



Traditsiooniline omandiõigus on klassikaline ärimudel, mida kasutab Steam platvorm. Steam platvorm võimaldab kasutajatel alla laadida erinevat tarkvara, vaadata, osta ja mängida mänge. Tänu Steamile saavad kasutajad lõpuks loobuda mängude ja programmide füüsilistest koopiatest, kuna kõik on digitaalses vormingus. Platvormi töötas välja Valve (Valve Software), kes on ka selliste kuulsate ja kultuslike mängude autor nagu Half-Life, Counter - Strike ja Dota 2. Steam töötab komisjonipõhisel ärimudelil. See tähendab, et Steam võimaldab arendajatel oma tooteid oma platvormil müüa, kuid Steam võtab protsendi kogu müügist. Oma eksisteerimise esimestel aastatel juhtis Steam ka freemiumi mudelit. Sel ajal tegeles platvorm mängude tasuta levitamisega, et meelitada ligi palju kasutajaid, et neid edasi kasvatada ja suurele vaatajaskonnale katta. Steam teenib suurema osa oma tulust komisjonitasudest. Algusaastatel võttis platvorm igalt müügilt 30% ja seejärel langetas intressimäära 10-20% peale. Platvorm nõuab ka 100 dollarit ainult kaupade saidile paigutamise eest. Steamil on väga lihtne ja arusaadav ärimudel, mille puhul võetakse teenusepakkujana Steami eest vastutasuks teatud protsent müügist. Selline süsteem on paljusid arendajaid suuresti aidanud, kuna seda platvormi kasutades on publikuni jõudmine üsna lihtne.

Комментарии

Популярные сообщения